လမ္းမွန္မွန္ေလ်ာက္ လမ္းမေျပာက္ လမ္းေကာက္မလုိက္နဲ႔ လမ္းမွန္မွန္သြား လမ္းမမ်ား လမ္းမွားမလုိက္နဲ႔

နႏၵာလွေစတီေတာ္

Saturday, March 6, 2010

မြန္ျမတ္ေသာ လုပ္ငန္း


                    ေဂါတမဗုဒၶဘုရားရွင္သည္ ဤဘဒၵကမၻာမွ ျပန္၍ေရတြက္လွ်င္ ေလးသေခ်ၤႏွင့္ 

ကမၻာတသိန္းအထက္၌ သုေမဓာရွင္ရေသ့ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္မွာ ဒီပကၤရာဘုရား 
ပြင့္ေတာ္မူခ်ိန္ျဖစ္သည္။ သုေမဓာရွင္ရေသ့သည္ ႀကိဳးစား၍ တရားအားထုတ္ရာေလာကီ 
စ်ာန္အဘိညာဥ္တန္ခိုးရ၍ ေကာင္းကင္၌ သြားလာလွည့္လည္ႏိုင္ေသာ အေျခသို႔ပင္ 
ေရာက္ခဲ့သည္။ သို႔ရာတြင္ေလာကုတၱရာစ်န္အဘိဥာဏ္ရေသာ ရဟႏၲာ မျဖစ္ေသးေပ။ 
အကယ္၍ ဒီပကၤရာဘုရားႏွင့္ေတြ႔ေနရာ ဆက္လက္တရားအားထုတ္လွ်င္ 
ရဟႏၲာျဖစ္ႏိုင္ေသာ အခြင့္အလမ္း ရွိေပသည္။ သို႔ေသာ္ ရဟႏၲာအျဖစ္ကို မယူခဲ့။ 
ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရန္ပင္ ရည္မွန္းခ်က္ထားခဲ့သည္။ ဒီပကၤရာဘုရားရွင္ 
ၾကြလာရာတြင္ 
ျပဳျပင္ဆဲလမ္းေပၚ၌ ဘုရားရွင္ ရႊံ႔ေပၚတြင္ မၾကြရေလေအာင္ မိမိကိုယ္ကို 
၀မ္းလ်ားေမွာက္လ်က္ တံတားအျဖစ္ ခင္း၍ လွဴခဲ့သည္။ ဘုရားအျဖစ္ကို 
ဗ်ာဒိတ္ခံယူခဲ့သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ေယာက်္ားအာဇာ နည္တုိ႔မည္သည္ 
သူတပါးအက်ဳိးစီးပြားကုိေဆာင္လုိေသာ ပရဟိတစိတ္ဓါတ္အျပည့္ရွိသည္။ 
မိမိ၏လုံးလစြမ္းပကားကုိ မိမိအက်ဳီး-အတၱဟိတအတြက္သာအသုံးမခ်ေပ။ ေလာကေကာင္း 
က်ဳီးကုိလည္းစြမ္းေဆာင္လုိေသာ စိတ္ဓါတ္အျပည့္ရွိသည္။   

ဤသို႔ခံယူအျပီး၌ ေလးသေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတသိန္းပတ္လံုး ဘ၀မ်ားစြာတြင္ ပါရမီ ၁၀-ပါးကို 
ျဖည့္က်င့္အားထုတ္ခဲ့သည္။ ထိုသို႔ ျဖည့္က်င့္ရာ၌ ရည္မွန္းခ်က္ၾကီးသံုးခ်က္ကို 
ဦးထိပ္ထား၍က်င့္ေဆာင္ခဲ့သည္။

ယင္းတို႔မွာ-

(၁) ေလာကလူသား ကမၻာသူ ကမၻာသား သတၱ၀ါအမ်ား ေကာင္းစားခ်မ္းသာေရး 
(ေလာကတၳစရိယာ)

(၂) မိမိ၏ အမ်ိဳးသား၊ မိမိ လူမ်ိဳးေကာင္းစားခ်မ္းသာေရး (ဉာတတၳစရိယာ)။

(၃) သတၱ၀ါအမ်ားကို သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ ကယ္တင္ႏိုင္ေသာ သဗၺညဳဘုရားျဖစ္ေရး 
(ဗုဒၶတၳစရိယာ)။
တို႔ျဖစ္သည္။ဘုရားရွင္သည္ ဘုရားေလာင္းဘ၀၌ရွိစဥ္ ဘ၀တိုင္း၊ ပါရမီျဖည့္က်င့္တိုင္း 
ဤရည္မွန္းခ်က္ႀကီးသံုးရပ္ကို ဦးထိပ္ထား ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေလသည္။ ယင္းတို႔ကို 
စရိယာသံုးပါး-အက်င့္သုံးပါးဟုေခၚ၏။ ဤစရိယာသံုးပါးကို ဘုရားျဖစ္ေသာအခါ၌လည္း 
ဗုဒၶဘုရားရွင္သည္ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူသည္။ ထုိသုိ႔ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူရာ၌လည္း
မိမိတဦးတည္း၏ အက်ိဳးျဖစ္ေသာ ဖလသမာပတ္ ၀င္စား၍ ခ်မ္းသာစြာေနေတာ္ မူျခင္းကို 
ေခတၱခဏမွ်သာ ျပဳေတာ္မူသည္။က်န္အခ်ိန္မ်ားတြင္ ေလာကလူသား၊ ကမၻာသူကမၻာသား 
သတၱ၀ါတို႔အက်ိဳးႏွင့္ မိမိ၏ အမ်ိဳးသား၊ မိမိ၏ လူမ်ိဳးတို႔အက်ိဳးကိုသာ အမ်ိဳးမ်ိဳး 
ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူခဲ့သည္။ အလြန္စံျပဳဦးထိပ္ထားအပ္ေသာပုဂၢိဳလ္ျမတ္ႀကီးျဖစ္ေပသည္။ 
ညဦးယံ၌ရဟန္းေတာ္မ်ားအား တရားေဟာေတာ္မူျခင္း၊ 
သန္းေကာင္ယံ၌နတ္ျဗဟၼာမ်ားအားတရားေဟာေတာ္မူျခင္း၊ စသည္ တုိ႔ကုိျပဳလ်က္ 
ေခတၱမွ်က်ိန္းစက္ေတာ္မူျပီးမုိးေသာက္ယံ၌ စၾကၤာ၀ဠာေလာကဓါတ္တခုလုံးကုိ 
သဗၺညဳတေရႊဥာဏ္ေတာ္ျဖင့္ တရားေဟာလွ်င္ တရားထူးရႏူိင္မည့္ ပုဂၢိဳလ္တုိ႔ကုိၾကည့္ေတာ္ 
မူသည္။ တရားထူးရမည့္ပုဂၢိဳလ္ ရွိလွ်င္ မည့္မ်ွေ၀းကြာသည္ျဖစ္ေစ ထုိပုဂၢိဳလ္၏ အက်ဳိးကုိ 
ရည္ေမ်ာ္လွ်က္ၾကြေရာက္ကာတရား ေဟာေတာ္မူပါသည္။ ဤတြင္ဘုရားရွင္၏ ရည္ရြယ္ 
ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူေသာ စရိယာသံုးပါးကို ကၽြႏု္ပ္တို႔လည္း စံမွီးအတုယူ ေဆာင္ရြက္ 
သင့္သည္ဟု ဆင္ျခင္မိသည္။ ကြ်န္ပ္တုိ႔သည္ ရဟန္းျဖစ္ေစ လူပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေစ ေရာက္သည့္ 
ေနရာေဒသတုိ႔တြင္ သူတပါးတုိ႔၏က်ဳီးစီးပြားကုိတတ္ႏဴိင္သေလာက္ 
ေဆာင္ရြက္သင့္ေပသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ မည္သည့္ဘာသာျဖစ္ေစ မည္သည့္လူမ်ဳီးျဖစ္ေစ 
မိမိအစြမ္းရွိသေလာက္ ေဆာင္ရြက္သင့္ေပသည္။ သည္ေနရာ၌ ေရွးဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ 
အဆုံးအမ ကဗ်ာေလးကုိ သတိယမိပါသည္။
ကုိယ္တည္းတေယာက္၊ ခ်မ္းသာေရာက္ဖို႔ 

ခုေလာက္ၾကိဳးကုတ္၊ အားမထုတ္ဘူး 

ဗုဒၶျမတ္စြာ၊ သာသနာ၏ 

ေရွးခါဘုိးဘ၊ လက္ထက္ကလွ်င္ 

ရသည့္တန္ဖိုး၊ ထပ္မညိွဳးဖို႔ 

အားၾကိဳးမာန္တက္၊ ငါေဆာက္ရြက္သည္ 

ဆက္လက္ တည္တံ့ပါေေစေသာ္ ...။










ဒု႒ဂါမဏိမင္းႀကီး အဓိ႒ာန္


အတၱသုခါယ ၀ါယေမာ၊ ေနေသာ မမ ကဒါစိပိ။

သမၺဳဒၶ သာသနေႆ၀၊ ဌပနာယ အယံ မမ။
( မဟာ၀င္)
မမ=အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာႏွင့္ ပညာစီးပြား အက်ိဳးမ်ားကို တိုးပြားေစလို ဤငါ့ကိုယ္၏။
  အတၱသုခါယ=မိမိတြက္သာ တသက္လွ်ာမွ် ခ်မ္းသာသုခ ျပည့္၀ဖို႔အက်ိဳးငွါ။
 
ဧေသာ ၀ါယေမာ = သို႔ကေလာက္ျပင္းျပ ဇြဲလုံ႔လျဖင့္ ေန႔ညမအား လြန္ႀကိဳးစားျခင္းသည္။
 
ကဒါစိပိ = ေန႔စဥ္မွန္မွန္ ျပဳဖို႔ရန္မ်ား မဆိုထားဘိ စိတ္အားျဖင့္ၾကံ တခါတရံမွ်လည္း။
 
န ေဟာတိ = အကယ္စင္စစ္ မျဖစ္ပါေခ်။
 မမ=ငါ၏။
 
အယံ ၀ါယေမာ= ေရွးေရွးအေလာင္းသူေတာ္ေကာင္းတို႔ ထံုးေဟာင္းရည္မွန္း ဤသုိ႔ႀကိဳးပမ္း 
ျခင္းသည္။
 
သမၺဳဒၶသာသနႆ = ဗုဒၶဘုရားတည္ေထာင္ထားသည့္ အမ်ားတြက္သာ အဆုံးအမ 
သာသနာေတာ္ႀကီးကို။
 
ဌပနာယဧ၀= ျမဲျမံခိုင္ၾကံ႔ေနေရာင္၀ါသုိ႔အစဥ္အျမဲ ထာ၀ရတည္တံ႔ေစျခင္း အက်ိဳးငွါသာလွ်င္။
 
ေဟာတိ=စိတ္ျဖင့္လည္းၾကံ ႏႈတ္ျဖင့္အံလ်က္ အမွန္ပင္ ျဖစ္ပါေပ၏။
 
ဤကဲ႔သုိ႔ဆရာေတာ္မ်ား ေရွးမင္းေကာင္းမင္းျမတ္မ်ား၏ ထုံးႏွလုံးမူကာ လုိက္နာက်င့္ 
သုံးျခင္းျဖင့္ ေလာကလူသားမ်ား၏ အက်ဳီးစီးပြားကုိ စြမ္းႏူိင္သမွ် 
ေဆာင္ရြက္သင့္ေပသတည္း။
         


No comments:

Post a Comment

Birthday ceremony

pandavamsa's  album on Photobucket

ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ေမြးေန႔အလွဴေတာ္

pandavamsa's Srimingalar album on Photobucket

ရွင္ဉာဏိႆႆရ ရဟန္းခံ

Saturday, March 6, 2010

မြန္ျမတ္ေသာ လုပ္ငန္း


                    ေဂါတမဗုဒၶဘုရားရွင္သည္ ဤဘဒၵကမၻာမွ ျပန္၍ေရတြက္လွ်င္ ေလးသေခ်ၤႏွင့္ 

ကမၻာတသိန္းအထက္၌ သုေမဓာရွင္ရေသ့ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္မွာ ဒီပကၤရာဘုရား 
ပြင့္ေတာ္မူခ်ိန္ျဖစ္သည္။ သုေမဓာရွင္ရေသ့သည္ ႀကိဳးစား၍ တရားအားထုတ္ရာေလာကီ 
စ်ာန္အဘိညာဥ္တန္ခိုးရ၍ ေကာင္းကင္၌ သြားလာလွည့္လည္ႏိုင္ေသာ အေျခသို႔ပင္ 
ေရာက္ခဲ့သည္။ သို႔ရာတြင္ေလာကုတၱရာစ်န္အဘိဥာဏ္ရေသာ ရဟႏၲာ မျဖစ္ေသးေပ။ 
အကယ္၍ ဒီပကၤရာဘုရားႏွင့္ေတြ႔ေနရာ ဆက္လက္တရားအားထုတ္လွ်င္ 
ရဟႏၲာျဖစ္ႏိုင္ေသာ အခြင့္အလမ္း ရွိေပသည္။ သို႔ေသာ္ ရဟႏၲာအျဖစ္ကို မယူခဲ့။ 
ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရန္ပင္ ရည္မွန္းခ်က္ထားခဲ့သည္။ ဒီပကၤရာဘုရားရွင္ 
ၾကြလာရာတြင္ 
ျပဳျပင္ဆဲလမ္းေပၚ၌ ဘုရားရွင္ ရႊံ႔ေပၚတြင္ မၾကြရေလေအာင္ မိမိကိုယ္ကို 
၀မ္းလ်ားေမွာက္လ်က္ တံတားအျဖစ္ ခင္း၍ လွဴခဲ့သည္။ ဘုရားအျဖစ္ကို 
ဗ်ာဒိတ္ခံယူခဲ့သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ေယာက်္ားအာဇာ နည္တုိ႔မည္သည္ 
သူတပါးအက်ဳိးစီးပြားကုိေဆာင္လုိေသာ ပရဟိတစိတ္ဓါတ္အျပည့္ရွိသည္။ 
မိမိ၏လုံးလစြမ္းပကားကုိ မိမိအက်ဳီး-အတၱဟိတအတြက္သာအသုံးမခ်ေပ။ ေလာကေကာင္း 
က်ဳီးကုိလည္းစြမ္းေဆာင္လုိေသာ စိတ္ဓါတ္အျပည့္ရွိသည္။   

ဤသို႔ခံယူအျပီး၌ ေလးသေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတသိန္းပတ္လံုး ဘ၀မ်ားစြာတြင္ ပါရမီ ၁၀-ပါးကို 
ျဖည့္က်င့္အားထုတ္ခဲ့သည္။ ထိုသို႔ ျဖည့္က်င့္ရာ၌ ရည္မွန္းခ်က္ၾကီးသံုးခ်က္ကို 
ဦးထိပ္ထား၍က်င့္ေဆာင္ခဲ့သည္။

ယင္းတို႔မွာ-

(၁) ေလာကလူသား ကမၻာသူ ကမၻာသား သတၱ၀ါအမ်ား ေကာင္းစားခ်မ္းသာေရး 
(ေလာကတၳစရိယာ)

(၂) မိမိ၏ အမ်ိဳးသား၊ မိမိ လူမ်ိဳးေကာင္းစားခ်မ္းသာေရး (ဉာတတၳစရိယာ)။

(၃) သတၱ၀ါအမ်ားကို သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ ကယ္တင္ႏိုင္ေသာ သဗၺညဳဘုရားျဖစ္ေရး 
(ဗုဒၶတၳစရိယာ)။
တို႔ျဖစ္သည္။ဘုရားရွင္သည္ ဘုရားေလာင္းဘ၀၌ရွိစဥ္ ဘ၀တိုင္း၊ ပါရမီျဖည့္က်င့္တိုင္း 
ဤရည္မွန္းခ်က္ႀကီးသံုးရပ္ကို ဦးထိပ္ထား ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေလသည္။ ယင္းတို႔ကို 
စရိယာသံုးပါး-အက်င့္သုံးပါးဟုေခၚ၏။ ဤစရိယာသံုးပါးကို ဘုရားျဖစ္ေသာအခါ၌လည္း 
ဗုဒၶဘုရားရွင္သည္ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူသည္။ ထုိသုိ႔ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူရာ၌လည္း
မိမိတဦးတည္း၏ အက်ိဳးျဖစ္ေသာ ဖလသမာပတ္ ၀င္စား၍ ခ်မ္းသာစြာေနေတာ္ မူျခင္းကို 
ေခတၱခဏမွ်သာ ျပဳေတာ္မူသည္။က်န္အခ်ိန္မ်ားတြင္ ေလာကလူသား၊ ကမၻာသူကမၻာသား 
သတၱ၀ါတို႔အက်ိဳးႏွင့္ မိမိ၏ အမ်ိဳးသား၊ မိမိ၏ လူမ်ိဳးတို႔အက်ိဳးကိုသာ အမ်ိဳးမ်ိဳး 
ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူခဲ့သည္။ အလြန္စံျပဳဦးထိပ္ထားအပ္ေသာပုဂၢိဳလ္ျမတ္ႀကီးျဖစ္ေပသည္။ 
ညဦးယံ၌ရဟန္းေတာ္မ်ားအား တရားေဟာေတာ္မူျခင္း၊ 
သန္းေကာင္ယံ၌နတ္ျဗဟၼာမ်ားအားတရားေဟာေတာ္မူျခင္း၊ စသည္ တုိ႔ကုိျပဳလ်က္ 
ေခတၱမွ်က်ိန္းစက္ေတာ္မူျပီးမုိးေသာက္ယံ၌ စၾကၤာ၀ဠာေလာကဓါတ္တခုလုံးကုိ 
သဗၺညဳတေရႊဥာဏ္ေတာ္ျဖင့္ တရားေဟာလွ်င္ တရားထူးရႏူိင္မည့္ ပုဂၢိဳလ္တုိ႔ကုိၾကည့္ေတာ္ 
မူသည္။ တရားထူးရမည့္ပုဂၢိဳလ္ ရွိလွ်င္ မည့္မ်ွေ၀းကြာသည္ျဖစ္ေစ ထုိပုဂၢိဳလ္၏ အက်ဳိးကုိ 
ရည္ေမ်ာ္လွ်က္ၾကြေရာက္ကာတရား ေဟာေတာ္မူပါသည္။ ဤတြင္ဘုရားရွင္၏ ရည္ရြယ္ 
ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူေသာ စရိယာသံုးပါးကို ကၽြႏု္ပ္တို႔လည္း စံမွီးအတုယူ ေဆာင္ရြက္ 
သင့္သည္ဟု ဆင္ျခင္မိသည္။ ကြ်န္ပ္တုိ႔သည္ ရဟန္းျဖစ္ေစ လူပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေစ ေရာက္သည့္ 
ေနရာေဒသတုိ႔တြင္ သူတပါးတုိ႔၏က်ဳီးစီးပြားကုိတတ္ႏဴိင္သေလာက္ 
ေဆာင္ရြက္သင့္ေပသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ မည္သည့္ဘာသာျဖစ္ေစ မည္သည့္လူမ်ဳီးျဖစ္ေစ 
မိမိအစြမ္းရွိသေလာက္ ေဆာင္ရြက္သင့္ေပသည္။ သည္ေနရာ၌ ေရွးဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ 
အဆုံးအမ ကဗ်ာေလးကုိ သတိယမိပါသည္။
ကုိယ္တည္းတေယာက္၊ ခ်မ္းသာေရာက္ဖို႔ 

ခုေလာက္ၾကိဳးကုတ္၊ အားမထုတ္ဘူး 

ဗုဒၶျမတ္စြာ၊ သာသနာ၏ 

ေရွးခါဘုိးဘ၊ လက္ထက္ကလွ်င္ 

ရသည့္တန္ဖိုး၊ ထပ္မညိွဳးဖို႔ 

အားၾကိဳးမာန္တက္၊ ငါေဆာက္ရြက္သည္ 

ဆက္လက္ တည္တံ့ပါေေစေသာ္ ...။










ဒု႒ဂါမဏိမင္းႀကီး အဓိ႒ာန္


အတၱသုခါယ ၀ါယေမာ၊ ေနေသာ မမ ကဒါစိပိ။

သမၺဳဒၶ သာသနေႆ၀၊ ဌပနာယ အယံ မမ။
( မဟာ၀င္)
မမ=အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာႏွင့္ ပညာစီးပြား အက်ိဳးမ်ားကို တိုးပြားေစလို ဤငါ့ကိုယ္၏။
  အတၱသုခါယ=မိမိတြက္သာ တသက္လွ်ာမွ် ခ်မ္းသာသုခ ျပည့္၀ဖို႔အက်ိဳးငွါ။
 
ဧေသာ ၀ါယေမာ = သို႔ကေလာက္ျပင္းျပ ဇြဲလုံ႔လျဖင့္ ေန႔ညမအား လြန္ႀကိဳးစားျခင္းသည္။
 
ကဒါစိပိ = ေန႔စဥ္မွန္မွန္ ျပဳဖို႔ရန္မ်ား မဆိုထားဘိ စိတ္အားျဖင့္ၾကံ တခါတရံမွ်လည္း။
 
န ေဟာတိ = အကယ္စင္စစ္ မျဖစ္ပါေခ်။
 မမ=ငါ၏။
 
အယံ ၀ါယေမာ= ေရွးေရွးအေလာင္းသူေတာ္ေကာင္းတို႔ ထံုးေဟာင္းရည္မွန္း ဤသုိ႔ႀကိဳးပမ္း 
ျခင္းသည္။
 
သမၺဳဒၶသာသနႆ = ဗုဒၶဘုရားတည္ေထာင္ထားသည့္ အမ်ားတြက္သာ အဆုံးအမ 
သာသနာေတာ္ႀကီးကို။
 
ဌပနာယဧ၀= ျမဲျမံခိုင္ၾကံ႔ေနေရာင္၀ါသုိ႔အစဥ္အျမဲ ထာ၀ရတည္တံ႔ေစျခင္း အက်ိဳးငွါသာလွ်င္။
 
ေဟာတိ=စိတ္ျဖင့္လည္းၾကံ ႏႈတ္ျဖင့္အံလ်က္ အမွန္ပင္ ျဖစ္ပါေပ၏။
 
ဤကဲ႔သုိ႔ဆရာေတာ္မ်ား ေရွးမင္းေကာင္းမင္းျမတ္မ်ား၏ ထုံးႏွလုံးမူကာ လုိက္နာက်င့္ 
သုံးျခင္းျဖင့္ ေလာကလူသားမ်ား၏ အက်ဳီးစီးပြားကုိ စြမ္းႏူိင္သမွ် 
ေဆာင္ရြက္သင့္ေပသတည္း။
         


No comments:

Post a Comment