လမ္းမွန္မွန္ေလ်ာက္ လမ္းမေျပာက္ လမ္းေကာက္မလုိက္နဲ႔ လမ္းမွန္မွန္သြား လမ္းမမ်ား လမ္းမွားမလုိက္နဲ႔

နႏၵာလွေစတီေတာ္

Friday, March 5, 2010

ၾကည္ညဳိတတ္က အက်ဳီးရ

               ရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္ ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားမွာ ကုိင္းကြ်န္းမွီ ကြ်န္းကုိင္းမွီဆုိသလုိ အမွီသဟဲျပဳေန ၾကရသည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဘက္မွ
-မေကာင္းျမစ္တား၊ ေကာင္းရာညႊန္လတ္၊
အသစ္ေဟာၾကား၊ နာဘူးထပ္မံ၊ နတ္ထံတင္ရာ၊
ေမတၱာလည္းျပဳ၊ ရဟန္းမူ႔ ေျခာက္ခုလြန္ေသခ်ာ-
              လကၤာအတုိင္း(၁)ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားအား မေကာင္းမူ႔မ်ားမျပဳမိေအာင္သတိေပးတားျမစ္ျခင္း၊ (၂)ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာကုိသာျဖစ္ ေစျခင္း။(၃) တရားဓမၼအသစ္မ်ားကုိေဖၚထုတ္၍ေဟာၾကားျခင္း၊ (၄)ဒကာ၊ဒကာမမ်ားနာဘူးျပီးသားျဖစ္ေသာ္လည္းအက်ဳိးတရားမ်ားစြာျဖစ္ပါကထပ္မံေဟာၾကားျခင္း၊ (၅) သုဂတိဘုံဟုဆုိအပ္ေသာ ခ်မ္းသာသုခကုိခံစားရေသာ ဘုံဘ၀ ကုိသာေရာက္ေစျခင္း၊ (၆) ဒကာ၊ဒကာမမ်ား၏ အေပၚ၌ ေမတၱာႏွင့္ယွဥ္ေသာစိတ္ျဖင့္ ျပဳမူေဟာၾကား ဆုံးမျခင္းကုိျပဳျခင္း၊ တုိျဖစ္ပါသည္။ ဤေျခာက္ပါးက ရဟန္းေတာ္မ်ားကျပဳမူေဆာင္ရြက္ရမည့္ ၀တၱရားမ်ားျဖစ္ပါသည္။
ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားဘက္မွလည္းလုိက္နာစရာ ၀တၱရားမ်ားရွိပါသည္။ ထုိ၀တၱရားမ်ားမွာ-
ေမတၱာစိတ္သက္၊ ေဆာင္ရြက္ခ်စ္ၾကင္၊
ခင္မင္ႏူတ္ခ်ဳီ၊ လုိလွ်င္ဖိတ္ထား၊
တတ္အားလွ်ေစ၊ ၀တ္ငါးေထြ၊ က်င့္ေလဒါယကာ။
          ေမတၱာစိတ္ကုိေရွးရူလွ်က္ ရဟန္းေတာ္တုိ႔၏အေပၚ၌ ေသနာသနအမူ႔မ်ား အျခားေသာ ၀တ္ႀကီး ၀တ္ငယ္ကုိျပဳလုပ္ၾကရမည္ျဖစ္သည္။ ရဟန္းေတာ္တုိ႔ႏွင့္ေျပာဆုိဆက္ဆံရာ၌ ဂါရ၀တရားႏွင့္ယွဥ္ ေသာ ခင္မင္ရင္းႏွီးမူ႔မ်ဳိးျဖင့္ေျပာဆုိဆက္ဆံရမည္ျဖစ္သည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားမွာ ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားမွ ဖိတ္ၾကားမွ အလွ်ခံေကာင္းရာ အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္တုိ႔ကုိ ပစၥည္းေလးပါး ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားအ ျဖစ္သတ္မွတ္ေတာ္မူပါဟု ဖိတ္ၾကားရမည္ျဖစ္သည္။ လုိအပ္လာလွ်င္လည္း မိမိိတုိ႔တတ္စြမ္းသ ေလာက္လွ်ဒါန္းၾကရမည္ျဖစ္သည္။ သည္ငါးပါးသည္ ဒကာ၊ဒကာမမ်ားဘက္ကလုိက္နာၾကရမည့္ က်င့္၀တ္တုိ႔ျဖစ္ပါသည္။
`        အဂၤုတၱိဳရ္၊ ကုလသုတ္၌ ျမတ္စြာဘုရားက - ခ်စ္သားတုိ႔ သီလရွိေသာရဟန္းခ်ဥ္းကပ္ေသာ အိမ္၌လူတုိ႔သည္ အက်ဳိးငါးပါးရ၏။ (၁) လူတုိ႔သည္ ဖူးျမင္ရေသာအခါ စိတ္ၾကည္လင္၍ နတ္ရြာ သုဂတိေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္ကုိက်င့္သည္မည္၏။ (၂) လူတုိ႔သည္ ခရီးဦးႀကိဳဆုိၾက ေနရာထုိင္ခင္း ေပးၾကကာ ရွိခုိးရသျဖင့္ ထုိအိမ္သည္ျမင့္ျမတ္ေသာအမ်ဳီး၌ ျဖစ္ေစေသာအက်င့္ကုိက်င့္သည္မည္၏။ (၃) လူတုိ႔သည္ ၀န္တုိမူ႔အညစ္အေၾကးကုိ ပယ္ေဖ်ာက္ေသာအခါ ထုိအိမ္သည္ တန္ခုိးႀကီးျခင္းျဖစ္ေစ ေသာအက်င့္ကုိက်င့္ ကုိက်င့္သည္မည္၏။ (၄) လူတုိ႔သည္ အစြမ္းရွိသေလာက္ လွ်ဒါန္းရသျဖင့္ ထုိအိမ္သည္ ပစၥည္းေပါမ်ားျခင္းကုိ ျဖစ္ေစတတ္ေသာအက်င့္ကုိ က်င့္သည္မည္၏။ (၅) လူတုိ႔သည္ ပစၦာေမးၾက၊ ျပႆနာေမးၾက တရားနာၾကားရေသာအခါ ထုိအိမ္သည္ ပညာႀကီးျခင္းကုိျဖစ္ေစ၏။
မဂၤလသုတ္၌လည္း- သမဏာနဥၥဒႆနံ- ရဟန္းေတာ္တုိ႔ကုိဖူးျမင္ရျခင္းသည္မဂၤလာတပါးအျဖစ္ ေဟာေတာ္၏။ 

      တနည္းအားျဖင့္-ႀကီးပြားခ်မ္းသာျခင္း၏ အေၾကာင္းတရပ္ ျဖစ္သည္။ တနည္းအားျဖင့္-ႀကီးပြားခ်မ္းသာျခင္း၏ အေၾကာင္းတရပ္ ျဖစ္သည္။ ေရွးသေရာအခါ အလႅကပၸ အမည္ရွိေသာတိုင္း၀ယ္ ကူးစက္တတ္ေသာ ေရာဂါႀကီးတမ်ိဳး ျဖစ္ပြားသည္။ ေဆးကု၍မရ၊ လူအမ်ား ေသေက်ပ်က္စီးၾကသည္။ ေယာက်္ားတေယာက္သည္ ေၾကာက္ရြ႔ံလွသျဖင့္ ဇနီးႏွင့္သားငယ္ကို ေခၚယူကာ အျခားတုိင္း တတိုင္းသို႔ ထြက္ေျပးသည္။ လမ္းခရီးတြင္ အခက္အခဲအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေက်ာ္လြန္ျပီးေနာက္ ညေနခ်မ္းအခ်ိန္၌ ႏြားေက်ာင္းသားတဲတခုသို႔ ေရာက္သြားၾကသည္။ ႏြားေက်ာင္းသားသည္ သူတို႔ ၃-ေယာက္ကို ျမင္လွ်င္ ကရုဏာျဖစ္မိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေကာင္းစြာလက္ခံေကၽြးေမြးသည္။ ေယာက်္ားျဖစ္သူသည္ အလြန္ဆာေလာင္ မြတ္သိပ္လွသျဖင့္ အလြန္အက်ဴးစားေသာက္သည္။ ဤတြင္အစာမေၾကေရာဂါရကာ ထိုညလြန္ေသာအခါ ေသဆံုး သြားေလသည္။ သူသည္ ေသခါနီး၀ယ္ စိတ္စြဲလမ္းသျဖင့္ ႏြားေက်ာင္းသားတဲရွိ ေခြးမ၏၀မ္း၌ ပဋိသေႏၶ ယူေလသည္။ ေခြးမသည္ လေစ့ေသာ္ သားငယ္ကို ဖြား၏။ ႏြားေက်ာင္းသားသည္ ထိုေခြးငယ္ကိုခ်စ္ခင္သျဖင့္ အစာေကာင္းစြာေကၽြးသည္။ မိမိသြားေလရာသို႔ အတူေခၚ ေဆာင္သြားေလ့ရွိသည္။
           တေန႔သ၌ ပေစၥကဗုဒၶါ အရွင္ျမတ္တပါးသည္ ႏြားေက်ာင္းသားထံ ဆြမ္းခံၾကြေရာက္လာသည္။ ႏြားေက်ာင္းသားသည္ ဆြမ္းကပ္လွဴသည္။ ၾကည္ညိဳလွသျဖင့္ မနီးမေ၀းတြင္ တ၀ါတြင္း သီတင္းသံုးေတာ္မူပါရန္ ေတာင္းပန္သည္။ ဆြမ္းကိုလည္း မိမိကပင္ တာ၀န္ယူ လွဴဒါန္းလိုပါေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားသည္။ အရွင္ျမတ္လည္း လက္ခံေတာ္မူသည္။ တဲႏွင့္ မနီးမေ၀း ေတာအုပ္တခု၌ သီတင္းသံုးေနထိုင္ေတာ္မူသည္။ ႏြားေက်ာင္းသားသည္ အရွင္ျမတ္ထံသို႔ သြားလွ်င္ ေခြးငယ္ကို ေခၚေဆာင္သြားတတ္သည္။ ေခြးငယ္သည္ လိမၼာလွသည္။ လမ္းကို ေကာင္းစြာသိေနသည္။ တေန႔သ၌ ႏြားေက်ာင္းသားသည္ အရွင္ျမတ္အား-မိမိမအားလပ္ေသာအခါ မိမိကိုယ္စား ေခြးငယ္အား လႊတ္လိုက္ပါမည္။ ေခြးငယ္ေရာက္လာခ်ိန္တြင္ မိမိအိမ္သို႔ ဆြမ္းအလွဴခံ ၾကြေရာက္ပါမည့္အေၾကာင္း ပန္ၾကားေလွ်ာက္ထားသည္။
             ဤသို႔ မွာထားသည့္အတိုင္းလည္း မိမိမအားလပ္ေသာေန႔မ်ားတြင္- ခ်စ္သား၊ အရွင္ျမတ္ကို သြားေရာက္ပင့္ေဆာင္ေလာ့-ဟု ဆိုေလသည္။ ေခြးလိမၼာကလည္း သြားေရာက္ျပီးလွ်င္ အရွင္ျမတ္၏ ေျခရင္း၌၀ပ္တြားေနသည္။ အရွင္ျမတ္လည္း ဆြမ္းပင့္ေရာက္လာေလသည္ဟု သိရွိေတာ္မူကာ ဆြမ္းခံၾကြေတာ္မူသည္။ အရွင္ျမတ္သည္ ႏြားေက်ာင္းသားတဲ၀ယ္ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးေတာ္မူေသာအခါ ဆြမ္းက်န္အခ်ိဳ႔ကို ေခြးလိမၼာအား ေပးကမ္းေကၽြးေမြး တတ္သည္။ ေခြလိမၼာလည္း အရွင္ျမတ္ကို အလြန္ပင္ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးေလသည္။ ၀ါကၽြတ္ေသာအခါ အရွင္ျမတ္က ႏြားေက်ာင္းသားအား အခ်ိန္ေစ့ျပီျဖစ္သျဖင့္ အရပ္တပါးသို႔ မိမိၾကြသြားေတာ္မူမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း မိန္႔ေတာ္မူကာ ၾကြသြားေတာ္မူသည္။ ေခြးလိမၼာသည္ အရွင္ျမတ္ အျပီးတိုင္ ၾကြသြားေတာ္မူသည္ကို သိေသာအခါ လြမ္းဆြတ္၍ ႏွလံုးကြဲကာ ေသဆံုးသြားရွာေလသည္။
                      ထို႔ေနာက္ အရွင္ျမတ္ကို ဖူးျမင္ရေသာ ကုသိုလ္ေၾကာင့္ တာ၀တႎသာနတ္ျပည္၀ယ္ နတ္သားသြားျဖစ္ေလသည္။ ထိုနတ္သားသည္ ေခြးလိမၼာျဖစ္စဥ္က အရွင္ျမတ္ ေဘးရန္ကင္းေအာင္ သားရဲမ်ားအား က်ယ္ေလာင္စြာ ဟိန္းေဟာင္ေပးခဲ့ဖူးသည္။ ထိုကုသိုလ္ကံအက်ိဳးေၾကာင့္ အလြန္အသံေအာင္သည္။ ထိုနတ္သား၏ အသံသည္ နတ္ျပည္အလံုးကို လႊမ္းဖံုးသြားတတ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုနတ္သားသည္ ေဃာသက-ေအာင္ျမင္ေသာအသံရွိေသာနတ္သားဟူ ေသာအမည္ကို ရရွိ္ေလသည္။ ထုိဇာတ္ေတာ္ကုိျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ေဃာသက၀တၳဳ၌ ေဟာၾကားထားပါသည္။
                အသိပညာမၾကြယ္၀ေသာ အဟိတ္တိရိစၦာန္ေတာင္ ရဟန္းေတာ္တုိ႔အေပၚ၌ ၾကည္ညဳိေသာ စိတ္ထားေၾကာင့္ သုဂတိဘုံ-ခ်မ္းသာသုခႏွင့္ျပည့္စုံေသာ ဘုံဘ၀သုိ႔ေရာက္ရွိေသးရာ အသိဥာဏ္ ဗဟုသုတႏွင့္ျပည့္စုံေသာ လူပုဂၢဳိလ္တုိ႔မွာ အဘယ္မွာဆုိဖြယ္ရွိေတာ့မည္နည္း။




No comments:

Post a Comment

Birthday ceremony

pandavamsa's  album on Photobucket

ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ေမြးေန႔အလွဴေတာ္

pandavamsa's Srimingalar album on Photobucket

ရွင္ဉာဏိႆႆရ ရဟန္းခံ

Friday, March 5, 2010

ၾကည္ညဳိတတ္က အက်ဳီးရ

               ရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္ ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားမွာ ကုိင္းကြ်န္းမွီ ကြ်န္းကုိင္းမွီဆုိသလုိ အမွီသဟဲျပဳေန ၾကရသည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဘက္မွ
-မေကာင္းျမစ္တား၊ ေကာင္းရာညႊန္လတ္၊
အသစ္ေဟာၾကား၊ နာဘူးထပ္မံ၊ နတ္ထံတင္ရာ၊
ေမတၱာလည္းျပဳ၊ ရဟန္းမူ႔ ေျခာက္ခုလြန္ေသခ်ာ-
              လကၤာအတုိင္း(၁)ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားအား မေကာင္းမူ႔မ်ားမျပဳမိေအာင္သတိေပးတားျမစ္ျခင္း၊ (၂)ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာကုိသာျဖစ္ ေစျခင္း။(၃) တရားဓမၼအသစ္မ်ားကုိေဖၚထုတ္၍ေဟာၾကားျခင္း၊ (၄)ဒကာ၊ဒကာမမ်ားနာဘူးျပီးသားျဖစ္ေသာ္လည္းအက်ဳိးတရားမ်ားစြာျဖစ္ပါကထပ္မံေဟာၾကားျခင္း၊ (၅) သုဂတိဘုံဟုဆုိအပ္ေသာ ခ်မ္းသာသုခကုိခံစားရေသာ ဘုံဘ၀ ကုိသာေရာက္ေစျခင္း၊ (၆) ဒကာ၊ဒကာမမ်ား၏ အေပၚ၌ ေမတၱာႏွင့္ယွဥ္ေသာစိတ္ျဖင့္ ျပဳမူေဟာၾကား ဆုံးမျခင္းကုိျပဳျခင္း၊ တုိျဖစ္ပါသည္။ ဤေျခာက္ပါးက ရဟန္းေတာ္မ်ားကျပဳမူေဆာင္ရြက္ရမည့္ ၀တၱရားမ်ားျဖစ္ပါသည္။
ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားဘက္မွလည္းလုိက္နာစရာ ၀တၱရားမ်ားရွိပါသည္။ ထုိ၀တၱရားမ်ားမွာ-
ေမတၱာစိတ္သက္၊ ေဆာင္ရြက္ခ်စ္ၾကင္၊
ခင္မင္ႏူတ္ခ်ဳီ၊ လုိလွ်င္ဖိတ္ထား၊
တတ္အားလွ်ေစ၊ ၀တ္ငါးေထြ၊ က်င့္ေလဒါယကာ။
          ေမတၱာစိတ္ကုိေရွးရူလွ်က္ ရဟန္းေတာ္တုိ႔၏အေပၚ၌ ေသနာသနအမူ႔မ်ား အျခားေသာ ၀တ္ႀကီး ၀တ္ငယ္ကုိျပဳလုပ္ၾကရမည္ျဖစ္သည္။ ရဟန္းေတာ္တုိ႔ႏွင့္ေျပာဆုိဆက္ဆံရာ၌ ဂါရ၀တရားႏွင့္ယွဥ္ ေသာ ခင္မင္ရင္းႏွီးမူ႔မ်ဳိးျဖင့္ေျပာဆုိဆက္ဆံရမည္ျဖစ္သည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားမွာ ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားမွ ဖိတ္ၾကားမွ အလွ်ခံေကာင္းရာ အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္တုိ႔ကုိ ပစၥည္းေလးပါး ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားအ ျဖစ္သတ္မွတ္ေတာ္မူပါဟု ဖိတ္ၾကားရမည္ျဖစ္သည္။ လုိအပ္လာလွ်င္လည္း မိမိိတုိ႔တတ္စြမ္းသ ေလာက္လွ်ဒါန္းၾကရမည္ျဖစ္သည္။ သည္ငါးပါးသည္ ဒကာ၊ဒကာမမ်ားဘက္ကလုိက္နာၾကရမည့္ က်င့္၀တ္တုိ႔ျဖစ္ပါသည္။
`        အဂၤုတၱိဳရ္၊ ကုလသုတ္၌ ျမတ္စြာဘုရားက - ခ်စ္သားတုိ႔ သီလရွိေသာရဟန္းခ်ဥ္းကပ္ေသာ အိမ္၌လူတုိ႔သည္ အက်ဳိးငါးပါးရ၏။ (၁) လူတုိ႔သည္ ဖူးျမင္ရေသာအခါ စိတ္ၾကည္လင္၍ နတ္ရြာ သုဂတိေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္ကုိက်င့္သည္မည္၏။ (၂) လူတုိ႔သည္ ခရီးဦးႀကိဳဆုိၾက ေနရာထုိင္ခင္း ေပးၾကကာ ရွိခုိးရသျဖင့္ ထုိအိမ္သည္ျမင့္ျမတ္ေသာအမ်ဳီး၌ ျဖစ္ေစေသာအက်င့္ကုိက်င့္သည္မည္၏။ (၃) လူတုိ႔သည္ ၀န္တုိမူ႔အညစ္အေၾကးကုိ ပယ္ေဖ်ာက္ေသာအခါ ထုိအိမ္သည္ တန္ခုိးႀကီးျခင္းျဖစ္ေစ ေသာအက်င့္ကုိက်င့္ ကုိက်င့္သည္မည္၏။ (၄) လူတုိ႔သည္ အစြမ္းရွိသေလာက္ လွ်ဒါန္းရသျဖင့္ ထုိအိမ္သည္ ပစၥည္းေပါမ်ားျခင္းကုိ ျဖစ္ေစတတ္ေသာအက်င့္ကုိ က်င့္သည္မည္၏။ (၅) လူတုိ႔သည္ ပစၦာေမးၾက၊ ျပႆနာေမးၾက တရားနာၾကားရေသာအခါ ထုိအိမ္သည္ ပညာႀကီးျခင္းကုိျဖစ္ေစ၏။
မဂၤလသုတ္၌လည္း- သမဏာနဥၥဒႆနံ- ရဟန္းေတာ္တုိ႔ကုိဖူးျမင္ရျခင္းသည္မဂၤလာတပါးအျဖစ္ ေဟာေတာ္၏။ 

      တနည္းအားျဖင့္-ႀကီးပြားခ်မ္းသာျခင္း၏ အေၾကာင္းတရပ္ ျဖစ္သည္။ တနည္းအားျဖင့္-ႀကီးပြားခ်မ္းသာျခင္း၏ အေၾကာင္းတရပ္ ျဖစ္သည္။ ေရွးသေရာအခါ အလႅကပၸ အမည္ရွိေသာတိုင္း၀ယ္ ကူးစက္တတ္ေသာ ေရာဂါႀကီးတမ်ိဳး ျဖစ္ပြားသည္။ ေဆးကု၍မရ၊ လူအမ်ား ေသေက်ပ်က္စီးၾကသည္။ ေယာက်္ားတေယာက္သည္ ေၾကာက္ရြ႔ံလွသျဖင့္ ဇနီးႏွင့္သားငယ္ကို ေခၚယူကာ အျခားတုိင္း တတိုင္းသို႔ ထြက္ေျပးသည္။ လမ္းခရီးတြင္ အခက္အခဲအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေက်ာ္လြန္ျပီးေနာက္ ညေနခ်မ္းအခ်ိန္၌ ႏြားေက်ာင္းသားတဲတခုသို႔ ေရာက္သြားၾကသည္။ ႏြားေက်ာင္းသားသည္ သူတို႔ ၃-ေယာက္ကို ျမင္လွ်င္ ကရုဏာျဖစ္မိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေကာင္းစြာလက္ခံေကၽြးေမြးသည္။ ေယာက်္ားျဖစ္သူသည္ အလြန္ဆာေလာင္ မြတ္သိပ္လွသျဖင့္ အလြန္အက်ဴးစားေသာက္သည္။ ဤတြင္အစာမေၾကေရာဂါရကာ ထိုညလြန္ေသာအခါ ေသဆံုး သြားေလသည္။ သူသည္ ေသခါနီး၀ယ္ စိတ္စြဲလမ္းသျဖင့္ ႏြားေက်ာင္းသားတဲရွိ ေခြးမ၏၀မ္း၌ ပဋိသေႏၶ ယူေလသည္။ ေခြးမသည္ လေစ့ေသာ္ သားငယ္ကို ဖြား၏။ ႏြားေက်ာင္းသားသည္ ထိုေခြးငယ္ကိုခ်စ္ခင္သျဖင့္ အစာေကာင္းစြာေကၽြးသည္။ မိမိသြားေလရာသို႔ အတူေခၚ ေဆာင္သြားေလ့ရွိသည္။
           တေန႔သ၌ ပေစၥကဗုဒၶါ အရွင္ျမတ္တပါးသည္ ႏြားေက်ာင္းသားထံ ဆြမ္းခံၾကြေရာက္လာသည္။ ႏြားေက်ာင္းသားသည္ ဆြမ္းကပ္လွဴသည္။ ၾကည္ညိဳလွသျဖင့္ မနီးမေ၀းတြင္ တ၀ါတြင္း သီတင္းသံုးေတာ္မူပါရန္ ေတာင္းပန္သည္။ ဆြမ္းကိုလည္း မိမိကပင္ တာ၀န္ယူ လွဴဒါန္းလိုပါေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားသည္။ အရွင္ျမတ္လည္း လက္ခံေတာ္မူသည္။ တဲႏွင့္ မနီးမေ၀း ေတာအုပ္တခု၌ သီတင္းသံုးေနထိုင္ေတာ္မူသည္။ ႏြားေက်ာင္းသားသည္ အရွင္ျမတ္ထံသို႔ သြားလွ်င္ ေခြးငယ္ကို ေခၚေဆာင္သြားတတ္သည္။ ေခြးငယ္သည္ လိမၼာလွသည္။ လမ္းကို ေကာင္းစြာသိေနသည္။ တေန႔သ၌ ႏြားေက်ာင္းသားသည္ အရွင္ျမတ္အား-မိမိမအားလပ္ေသာအခါ မိမိကိုယ္စား ေခြးငယ္အား လႊတ္လိုက္ပါမည္။ ေခြးငယ္ေရာက္လာခ်ိန္တြင္ မိမိအိမ္သို႔ ဆြမ္းအလွဴခံ ၾကြေရာက္ပါမည့္အေၾကာင္း ပန္ၾကားေလွ်ာက္ထားသည္။
             ဤသို႔ မွာထားသည့္အတိုင္းလည္း မိမိမအားလပ္ေသာေန႔မ်ားတြင္- ခ်စ္သား၊ အရွင္ျမတ္ကို သြားေရာက္ပင့္ေဆာင္ေလာ့-ဟု ဆိုေလသည္။ ေခြးလိမၼာကလည္း သြားေရာက္ျပီးလွ်င္ အရွင္ျမတ္၏ ေျခရင္း၌၀ပ္တြားေနသည္။ အရွင္ျမတ္လည္း ဆြမ္းပင့္ေရာက္လာေလသည္ဟု သိရွိေတာ္မူကာ ဆြမ္းခံၾကြေတာ္မူသည္။ အရွင္ျမတ္သည္ ႏြားေက်ာင္းသားတဲ၀ယ္ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးေတာ္မူေသာအခါ ဆြမ္းက်န္အခ်ိဳ႔ကို ေခြးလိမၼာအား ေပးကမ္းေကၽြးေမြး တတ္သည္။ ေခြလိမၼာလည္း အရွင္ျမတ္ကို အလြန္ပင္ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးေလသည္။ ၀ါကၽြတ္ေသာအခါ အရွင္ျမတ္က ႏြားေက်ာင္းသားအား အခ်ိန္ေစ့ျပီျဖစ္သျဖင့္ အရပ္တပါးသို႔ မိမိၾကြသြားေတာ္မူမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း မိန္႔ေတာ္မူကာ ၾကြသြားေတာ္မူသည္။ ေခြးလိမၼာသည္ အရွင္ျမတ္ အျပီးတိုင္ ၾကြသြားေတာ္မူသည္ကို သိေသာအခါ လြမ္းဆြတ္၍ ႏွလံုးကြဲကာ ေသဆံုးသြားရွာေလသည္။
                      ထို႔ေနာက္ အရွင္ျမတ္ကို ဖူးျမင္ရေသာ ကုသိုလ္ေၾကာင့္ တာ၀တႎသာနတ္ျပည္၀ယ္ နတ္သားသြားျဖစ္ေလသည္။ ထိုနတ္သားသည္ ေခြးလိမၼာျဖစ္စဥ္က အရွင္ျမတ္ ေဘးရန္ကင္းေအာင္ သားရဲမ်ားအား က်ယ္ေလာင္စြာ ဟိန္းေဟာင္ေပးခဲ့ဖူးသည္။ ထိုကုသိုလ္ကံအက်ိဳးေၾကာင့္ အလြန္အသံေအာင္သည္။ ထိုနတ္သား၏ အသံသည္ နတ္ျပည္အလံုးကို လႊမ္းဖံုးသြားတတ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုနတ္သားသည္ ေဃာသက-ေအာင္ျမင္ေသာအသံရွိေသာနတ္သားဟူ ေသာအမည္ကို ရရွိ္ေလသည္။ ထုိဇာတ္ေတာ္ကုိျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ေဃာသက၀တၳဳ၌ ေဟာၾကားထားပါသည္။
                အသိပညာမၾကြယ္၀ေသာ အဟိတ္တိရိစၦာန္ေတာင္ ရဟန္းေတာ္တုိ႔အေပၚ၌ ၾကည္ညဳိေသာ စိတ္ထားေၾကာင့္ သုဂတိဘုံ-ခ်မ္းသာသုခႏွင့္ျပည့္စုံေသာ ဘုံဘ၀သုိ႔ေရာက္ရွိေသးရာ အသိဥာဏ္ ဗဟုသုတႏွင့္ျပည့္စုံေသာ လူပုဂၢဳိလ္တုိ႔မွာ အဘယ္မွာဆုိဖြယ္ရွိေတာ့မည္နည္း။




No comments:

Post a Comment